Nyt on kyllä taas elämä sellaista juuri ja juuri hallittua kaaosta. Paikasta toiseen vie tie ja tekemistä riittää. Vaikka kuinka yritän olla tehokas niin silti huomaan olevani koko ajan myöhässä. Olen lievästi ärtynyt kun koko ajan on odottamassa loppumaton hommien jono. Ei kai ihmekkään että sammun sohvalle joka ilta lähes tulkoon saman tien kun siihen istahdan. Nurkan takana vaaniin suorittamisen maku ja sinänsä mukavistakin asioista on vaarassa tulla pakkopullaa. Haaveilen tekemättömyydestä ja siitä että voisin vaan istua soffan nurkassa irtokarkkipussi sylissä, tylsä ilme naamalla, ilman tunnetta siitä että pitäisi olla jo menossa.

Miten tähän on sitten tultu? Ihan oma vikahan se taitaa olla kun olen haalinut liikaa tekemistä. Olen kyllä ahkera enkä alkuunkaan laiska, mutta varmasti sekin vaikuttaa, etten ole enää parikymppinen duracell-pupu, ja tarvitsisin ehkä vähän enemmän minä-aikaa ja lepoa. Lähipiirissäni olevat, minua huomattavasti nuoremmat ihmiset nukkuvat päikkäreitä ja pitävät taukoja. Voisi tehdä terää minullekin. Olen kaiken muun lisäksi tunnollinen ja jonkin asteinen perfektionisti ja minun on hyvin vaikea tinkiä tekemisen tasosta. Perusteet täytyy olla painavat, jos lähden tähän.

Töissä on edelleenkin paljon lungimpaa kuin vapaa-ajalla. Suorastaan rentouttavaa, täytyy myöntää. Kun kello tulee neljä ja kotiinlähdön aika koittaa, olen jo useaan otteeseen mielikuvaharjoitellut loppupäivän tekemiseni että kaikki sujuu sutjakkaasti. Voiko olla mahdollista että ihminen kuormittuu mukavasta tekemisestä? No kyllä voi. Liika on aina liikaa se on myönnettävä.

 

Tämänhetkinen tyypillinen päiväohjelmani

 

5:30 Ylös.

WP_20150105_001.jpg

5:30-6:30 aamutoimia, tiskaamista, siivoamista yms. kotihommat hoituu siis tähän aikaan meillä. Kaffet. WP_20141206_005.jpg

 

7:00 Tallille (hevosten ruokinta, loimitus ja ulosvienti, pitää sisällään veden ja heinien kantamista yms.)

WP_20141229_003.jpg

7:30 Koirat pyörii jaloissa ja tulee ulkoilutettua siinä samassa, joskus kävelen pienen lenkin tallin maastoissa.

WP_20141227_004.jpg

8:00 Takaisin kotiin, aamupala, vaatteiden vaihtoa. kamat kasaan ja duuniin.

 

9:00 Myöhässä töihin. Saatan työpäivän välissä käydä ruokatunnilla tallilla päiväheiniä viemässä.

WP_20141122_029.jpg

16:00 Kotiin, koirat lenkille, jotain suuhun ja joskus katson nettitv.stä jotain mutta siitäkin tulee huono omatunto.

WP_20141224_008.jpg

18:00 Tallille, paskanmättöä, tallin siivousta yms. hevosen liikutus, iltatalli

WP_20150106_003.jpg

20:00 Kotiin. Koirat ulos (ellen nukahda sitä ennen...). iltapalaa, sammuminen sohvalle.

WP_20141206_010.jpg

Ja koko tämän ajan olen liikkeessä. Taukoja ei tunneta. Ruoan laittamiseen en haaskaa aikaa. Kalaa, kanaa, sieniä pannulla ja lisukkeeksi salaattia, porkkanaa ym. tai sitten vaikka puuroa yms.

WP_20141206_013.jpg

Joskus saatan lähteä töistä aiemmin, mennä suoraan ratsimaan valoisalla ja sitten teen iltatallin yhteydessä omat tallihommat. Kuten eilen, jolloin olin tallilla lähes kymmeneen. Koirat saattavat olla iltatallissa mukana, vähän tilanteesta riippuen. Minun arkeeni ei mahdu paljoakaan sosiaalista elämää ja ihmisten tapaamista, mutta toisaalta en sitä kaipaakkaan. Töissä näen ihan riittämiin ihmisiä ja selvittelen kimuranttejakin asioita.  Vapaa-ajan pyrin pitämään konfliktivapaana.Tallikavereiden kanssa voi tarvittaessa rupatella niitä näitä jos siltä tuntuu. Parasta seuraa vapaa-aikana on kuitenkin Piipi ja koiruudet. En käy leffassa, kahvilla, ulkona syömässä tai bilettämässä. Viikonloppuisin ei minua on lähes mahdotonta saada sopimaan mitään aikatauluja, sillä kartan niitä viimeiseen asti. Näin säilyy tunne siitä että on vapaalla.

Näin meillä, kuis teillä?

Eve