Olen jo jonkin aikaa pohtinut että pitäisiköhän etsiä jostain vuokraheppa, mennä kenties tunnille tai jotain muuta hevosjuttua kehitellä. Olen tutustunut tallien nettisivuihin ja soitellutkin yhdestä vuokrapollesta. Nyt tuli sitten sellainen extempore idea lähteä läheiselle tallille ja sinnehän sitten suuntasin tiistaina koiralenkkien jälkeen tarkoituksena vain pikaisesti piipahtaa. Kävikin niin, että "piipahdus" kesti pari tuntia. Tapasin melkein heti tallissa toisen collieihmisen ja juttua riitti niin koirista kuin hepoistakin. Puhetta tuli hevosten vuokraamisesta ja uusi tuttavani kertoi että jonkin aikaa sitten tallissa asuvalle lv-tammalle etsittiin vuokraajaa. Ilmoitus oli jo hävinnyt mutta otin kuitenkin omistajan puhelinnumeron ylös.

Tuumasta toimeen, mitä sitä turhaan aikailemaan. Soitin omistajalle ja vuokraajaporukassa oli tilaa joten sovittiin tapaaminen tallille. Ja siellä olen tänään ollut! 1,5 vuoden tauon jälkeen olen taas istunut hevosen selässä ja seuraavan kerran olisi tarkoitus mennä lauantaina. Aioin pääasiassa maastoilla ja se sopii omistajille. Vuokraajia on tosiaan pari muutakin joten varmaankin käyn sitten kerran viikossa, mahdollisesti 2 kertaa.

Heppa oli rauhallisen oloinen ja kiltti joten odotan oikein innolla lauantaita. Kävin omistajan kanssa maastossa, hän kävellen ja minä ratsain. Kentälläkin menin vähän aikaa. Mulla on nyt sitten uusi kesäkaveri ja hänen nimensä on Inca. To be continued...