Olen nyt viettänyt paaaaaljon aikaa tallilla ja kivaa on ollut. Ihmettelen miten olen osannut edes olla ilman hevostouhuja mutta nyt niitä sitten taas on ja onpa kivaa!

Tallilla olen käynyt kolme kertaa päivässä ja totutellut toimimaan tässä talliympäristössä. Olen halunnut itse hoitaa Stradia nyt alussa ja kun se vielä on mahdollista. Kaikki on mennyt tosi kivasti. Heppa on alkanut kotiutua ja tuntuu ihan viihtyvän. Heinäbaari on ollut avoinna koko ajan ja väkirehuja olen ryhtynyt vähentämään. Stradi on selkeästi yösyöppö ja juoppo sillä heinäverkko on aamuisin lähes syöty ja vesiämpäri tyhjä. Kyllähän tuo päivälläkin syö mutta selkeästi iltapainotteisesti... Heinäverkko on kyllä vertaansa vailla; hukka heinää ei juuri karsinasta löydy ja hepalla on tekemistä.

Olemme päässeet myös ratsimisen vauhtiin sillä sekä lauantaina että tänään ollaan oltu maastoilemassa eli siis tarkemmin sanottuna tutustumassa uusiin maastoihin. Stradi on käyttäytynyt todella asiallisesti ja on ollut aivan mahtava mennä pitkin upeita, vaihtelevia maastoja. Meillä on kyllä tosiaan hyvät reitit täällä, ei voi valittaa! Lauantaina mentiin mutkikkaita metsäpolkuja ja jäykkä eläkeläisravuri joutui tosissaan taipumaan ja katsomaan mihin kulkee. Tänään oltiin mm. hiekkakuopilla Lemmenlaaksossa ja siellä olikin mahtava mennä kun hiekka oli pehmeää ja kivetöntä. Kiipeiltiin vähän jyrkkiä mäkiä ja tutkittiin parit polut. Hiekkakuopille aion ehdottomasti mennä säännöllisesti vähän harjoittamaan Stradin lihaksia kun ei nyt voida kovin paljon ravailla vielä. Tosi hyvää lihastreeniä pehmeällä pohjalla!

"Satulana" on ollut ratsastusvyö joka toimii Stradilla oikein hyvin tässä maastoilussa. Juuri nyt en satulaa edes kauheasti kaipaakkaan.

Stradin jaloista olen edelleen huolissani. Eilen huomioin että vasen puoli kerää nestettä oikeaa enemmän ja etujalkaan tulee hevosen liikkuessa omituinen nestepatti. Silloinkin tosiaan tuli kun hillui tarhassa ekana päivänä itsekseen. Stradi kuitenkin liikkuu mielellään ja on selkeästi tyytyväinen kun on tekemistä. Tänäänkin, kun oli hieman rankempaa liikuntaa kiipeilyn muodossa, oli Stradi selkeästi tosi rennon oloinen lenkin jälkeen.

Laitoin juuri muuten pellavan "likoomaan" ja kohta lähden iltatalliin. Siellä pitää vielä pakata heinäverkko rakasta yösyöppöä varten ja laittaa vettä mutta muuten olen tallihommat tehnyt jo päivällä. Olen myös luvannut ottaa tallikaverin hepan sisään yöksi.

Lupaan kohta ottaa joitain kuviakin kun niitä ei viime aikoina ole kovin paljon tässä blogissa näkynyt. Mutta nyt menoksi kohti tallia.

Eve <3