HIENO ALKU PÄIVÄLLE

004-normal.jpg

WHATTAF''K??

007-normal.jpg

UGLY DUCKLINGS...

008-normal.jpg

Aina ei mene ihan putkeen. Lukkopultin avaaja löysi maanantai aamuna tiensä autokorjaamolle vaiherikkaan Kouvolaepisodin jälkeen ja mitä sain kiitokseksi; kauhean laskun! Takajarrut olivat kuulemma aivan "kaput" joten hyvä kun ei ollut mitään pahempaa sattunut missään vaiheessa ja pitihän ne korjata, mutta silti!

Eikä siinä vielä kaikki. Menin illansuussa tallille jatkamaan tarhan siivousta ja ajoitin siivousoperaationi juuri siihen kun alkoi sataa. Siellä minä sitten kiskoin maatunutta paaliverkkoa ja muoveja maasta useamman kottarillisen ja jouduin myös nyhtämään erilaista rikkakasvustoa maasta saadakseni muovit pois. Tuloksena oli jotain outoa ihottumaan käsivarressa ja totaalisen läpimärkä tarhansiivooja. Joku on siellä vuosien saatossa availlut pyöröpaaleja ja jättänyt kaikki "kuoret" maahan. Ihan kiva niitä oli nyt siellä kiskoa vesisateessa. Kiitos vaan sinä tuntematon laiskimus!!

Löysin ja otin haltuun myös pari ehjää vesisaavia, toisen karsinaan ja toisen tarhaan sekä ruokavadin. Nämä putsasin ja vein paikoilleen. Joku näytti nyt vihdoinkin kalkinneen karsinan mutta naulat ja ruokakuppi oli edelleen paikoillaan. Käytävän valo oli myös rikki.

Kun sain urakkani päätökseen päätin kuivata märät kakkulani jotka menivätkin sitten katkipoikki saman tien. Siinä minä seisoin rehuhuoneessa lasit kahtena ja mietin että mitenhän ihmeessä pääsen ajamaan kotiin. Yritin ilmastointiteipillä korjata laseja mutta turhaan. Lopulta ajoin kotiin niin että pitelin toisella kädellä rattia ja toisella rillejä niin että näkisin edes jotain.

Kotiin päästyäni varasin samantien silmäasemalta 30 paria piilareita kun tulevat rillejä nopeammin ja kun silmätarkastuksestani oli aikaa vain pari kuukautta ei tarvinnut varata aikaa optikolle rillien hankkimista varten vaan minulle sanottiin että voin suoraan tulla valitsemaan uudet rillit. Veljeni yritti vielä paikata laseja kuumaliimapistoolilla mutta sekään ei auttanut. Kokeilin myös erkkaria, tuloksetta. Jouduin lopulta tyytymään ikivanhoihin aivan törkeän rumiin rilleihin joita olen onneksi säästänyt just in case. Pää tuli melko nopeasti kipeäksi näistä kakkuloista ja muutenkin ovat kyllä ihan hirveät, vai mitä?

Tiistaina löysin omaksi ihmetyksekseni ihan kivat pokat yllättävän helposti. Koska pidin hajonneista laseista tosi paljon, olin varma etten ikinä enää löydä toisia lähellekkään niin kivoja. Hajonneet rillini olivat ainoat silmälasit joista olen koskaan pitänyt; olen nimittäin aina ennen ollut todellinen rillien vihaaja. Valitettavasti kyseessä oli kuitenkin niin vanha malli ettei maahantuojaltakaan löytynyt enää varastoista samoja kun sitä varmisteltiin. Onneksi kuitenkin löysin melko kivat pokat ja ei muuta kuin rillit tilaukseen. Lasku laseista tulee vasta tammikuussa 2014. Sopii mulle oikein hyvin kun nyt on tätä muutakin rahanmenoa samanaikaisesti ja siinä vaiheesa on veronpalautuskin hallussa.

Työkkärissä piti käydä ilmoittautumassa ja meinasin hermostua naiselle jonka kanssa asioin kun tämä kyseli typeriä ja kohteli mua kuin jotain idioottia jolla ei ole mitään hajua mistään. Yksilöllinen asiakaspalvelu olisi ihan jees, pienenä vinkkinä TE-toimiston suuntaan...

Olen muuten todellinen kuumakalle. Maanantaina ehdin raivota yhdelle koiranulkoiluttajalle jolla oli lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia pidellä kahta koiraansa ja joka rupesi sitten mulle urputtamaan siitä että tytöt oli irti. Jo aiemmin saman lenkin aikana olin kohdannut samaisen naisen . Tällöin nainen hermostui ja kirosi kun käännyin samaan suuntaan kuin hän ja komensi minua menemään ohi. Silloin jo sanoin eukolle että ei tartte mulle ruveta huutamaan jos omat koirat ei pysy hanskassa. Urputus jatkui kun kohdattiin uudellen ja olikin tosi hilkulla etten huitaissut tätiä kun tämä vaan jatkoi ja jatkoi narinaansa. Olin nimittäin TOSI vihainen...

Maanantai kiteytettynä: raivari aamulenkillä, huikea autonremonttilasku ja hajonneet rillit. NIin sitä pitää!

Loppukevennys: olen totaalisen koukussa näihin Lidlin salmiakkeihin:

005-normal.jpg

JA

Tärkeitä tallitarvikkeita jotka ensimmäisenä hankitaan kun tulee hevonen:

006-normal.jpg

=päivyri ja liidut

Hyvää yötä tai huomenta tai jotain sellaista!

Eve <3