On se vaan jännä miten ihminen voi ihan ilman näkyvää syytä olla kahtena peräkkäisenä päivänä täysin eri fiiliksissä. Olen siitä lähtien kun heräsin ollut jotenkin tosi rauhaton, levoton, hieman ärtynyt ja väsynyt. Erilaisia ajatuksia on pyörinyt päässä enkä ole oikein pystynyt nauttimaan tästä päivästä täysillä. Olen pohtinut elämään liittyviä asioita laidasta laitaan ja taka-alalla on koko ajan kytenyt jonkinlainen pelko siitä olenko nyt ajautumassa liian kaavamaiseen elämään jossa kaikki menee samaa rataa, päivästä toiseen. Jokapäivä kahdeksan aikaan töihin ja neljältä pois. Koirien lenkit, emmerdale, pienet päikkärit, taas ulkoilemaan ja sitten nukkumaan. Toistuvat rutiinit, viikonlopun odotusta, sen viettoa ja sitten taas alusta uudelleen. 

Olen aina kovasti kammonnut sitä jos mennään samaa rataa, saman aikataulun mukaisesti, samoissa paikoissa ja samalla tavalla. En jaksa kulkea samoja tuttuja polkuja pitkin; minulle tällaisesta turvallisuudesta tulee pakokauhu. Arjen tasolla pyrin esimerkiksi kuskaamaan koiria vähän eri paikoissa ja koko ajan etsimään uusia lenkkejä. Vaihtelen myös usein huonekalujen paikkoja. Tallilla tein hommat vaihdellen järjestystä; jos olin maanantaina siivonnut karsinan ensin, saatoinkin tiistaina vaikka aloittaa pakkaamalla heinät. Jos menin keskiviikkona ensin liikuttamaan hepan niin melko varmasti torstaina tein ensin tallityöt ja sitten vasta lähdin ratsimaan. Tämä toistumisen paniikki näkyy siis elämässäni ihan joka tasolla, niin arjessa kuin isommissakin kokonaisuuksissa.

Nyt kun elämäni on hyvää (?) vauhtia asettumaan uriinsa, minulla on vakituinen työ ja asunto, niin tämä on omiaan herättämään minussa tietynlaista levottomuutta. Tässäkö se nyt on, minun elämäni? Tällä tavallako jatkan hamaan tulevaisuuteen? Ehkä sijaisuuksien tekeminen onkin ollut se minun juttuni; silloin kun ei tarvitse sitoutua "lopullisesti". Ovi on aina auki uudelle. Olen tyypillinen vesimies ja hevonen joten ainakin minun kohdallani edellä maninittujen horoskooppimerkkien olennaisimmat piirteet toteutuvat.

Minulla on jääkaapissa "vesimiesmagneetti" jossa lukee seuraavaa:

ETSIN VAPAUTTA JA HALUAN KOKEILLA UUTTA. PYSTYN TEKEMÄÄN LUJIA PÄÄTÖKSIÄ JA TAJUAN UUSIA JUTTUJA AIKAMOISEN NOPEASTI. OLEN KOVASTI SEURALLINEN MUTTA HALUAN VALIKOIDA AINA ITSE SEURANI. RAKASTAN SUURESTI VAPAUTTA. KULJEN AINA OMIA POLKUJANI .   

So true...

Eve

*****************************************

ps. Trimmasin/siistin kaikki koirat tänään! Olin itse hetken karvaisempi kuin eläimeni. Sainpahan viimeinkin aikaiseksi, hyvä minä!!! Meillä ollaan nyt niiiiiiin siistei...